2

Motor!k is een krautrock/elektronisch trio die binnen vele andere projecten hun kunnen ruimschoots hebben bewezen. Joeri Dobbeleir maakt het mooie weer bij The Whereabouts of J. Albert, die recent nog een knappe schijf uitbracht 'Methodology'. Songsmid en veelzijdig multi-instrumentalist Dirk Ivens kennen we van projecten als The Klinik en Dive. En drummer Dries D'Hollander heeft bewezen een drummer van uitzonderlijk kaliber te zijn. Samen zorgt dit voor magie! Dat bewees de band al met hun debuut in 2019.
We schreven: '' Wie houdt van de betere Krautrock, zal in deze knappe plaat zijn gading vinden. Ze treden buiten hun eigen comfortzone . Kortom, het zijn levende legendes binnen de elektronische muziek. .
Een opvolger is uit, '2'. De titel van de plaat mag dan heel eenvoudig zijn, de muziek is bijzonder veelzijdig. Krautrock is het uitgangspunt van hun sound . Motor!k onderstreept het met het lekker donkere “Tyrants”; tien minuten lang word je getrakteerd op  een uiterst donker klankentapijt, dreunende beats en verschroeiend hete baslijnen , die een hypnotiserende invloed hebben; je belandt in een duistere trance. “Headlights” en “Memoria”, redelijk ingetogen naar krautrock norm, bevestigen.
Motor!k behoudt hun vertrouwd geluid , maar kleurt graag wel eens buiten de lijntjes. De muzikanten voelen zich thuis en leven zich uit binnen het project, een speeltuin voor percussie en elektronisch vernuft.  De songs worden opgebouwd naar een climax toe, die recht door het lijf boort; stilzitten zit er écht niet in. Op “Headlines” hangt er een psychedelische walm boven je hoofd.
De insteek is en blijft bonkende krautrock. Ze spelen in op het gevoel dat ermee gepaard gaat; “Sundown” en “Ritual” zijn mooie voorbeelden .
Motor!k behoudt een donker, dreigende ondertoon, zodat je zweeft over de dansvloer in diepe duistere gedachte. “Penta” is er zo eentje van.
De nummers op '2' zijn duidelijk opgebouwd rond het concept ‘Krautrock, dat een oorgasme oplevert. Na de eerste plaat, wordt dat kunstje op de opvolger op bijzonder ingenieuze wijze ingekleed, gezien ze zelfs durven verder te gaan , wat uitermate overtuigend is.

Tracklist: Tyrants 10:45 - Headlights 05:02 - Memoria 03:48 - Sundown 07:20 - Ritual 07:32 - Penta 05:02

krautrock/elektronische muziek
2