Sister Glory/Frozen in Time EP Aanbevolen

&

Vorig jaar kwam de Frans-Belgische band toepasselijk af met hun debuut-EP ‘Francobelgica’. Die bevatte vier nummers die zowat overal goed onthaald werden. Hun muziek is een mix van gothrock, industrial en postpunk. Nu een jaar later hebben ze een 12inch klaar met op de A kant twee songs en op de B kant een mooie tekening. Uitgegeven op FX 7 Records; het (punk)label van zanger Hans Verbeke.
Voor dit EP-tje werd toch wat aan de sound gesleuteld. De stevige industrial rock elementen werden hier achterwege gelaten. Het toont ook aan dat ze meerdere facetten in hun muziek kunnen steken. Opener “Sister Glory” is een uptempo nummer dat qua sound en structuur wat aan The Mission doet denken. Goeie gothrock, catchy, radiovriendelijk en met fijne cleane vocals. Nummer twee is “Frozen in Time” en dat is een opmerkelijke en ook wel erg sterke song. Het is een donkere en trage track geworden waar geen drums in voorkomen. De sfeer wordt goed opgebouwd met de synths en andere sounds. Er gaat een soort van melancholie, tristesse en ook kilheid van uit. Het contrast tussen de donkere spoken words van Verbeke en de stem van Sandra Lillidolrage (zangeres van de Noord Franse band Lillidolrage en partner van drummer Serge Nowak) liften het nummer naar hogere regionen. Ook gitarist Dominiek de Candt verzorgt hier en daar de vocals. Het is een nummer geworden dat met elke luisterbeurt beter wordt en meer onder je huid kruipt.
“Sister Glory” zal de gothrockers plezieren en is een aandachtstrekker, terwijl “Frozen in Time” intens en puur is. Het is, wat mij betreft, de track van de EP en alleen al daarvoor het aanschaffen waard. Verkrijgbaar digitaal en op gekleurde vinyl.

Postpunk/gothrock
Sister Glory/Frozen in Time EP
The Mars Model